Prvouka na přání


Jak změnil koronavirus výuku

Už jsme si všichni oddechli, karanténa je za námi.

 Co nám vzala všichni tušíme. Rozhodně nám dala změnu výuky a žákům možnost naučit se zodpovědnost za vlastní učení. Že se nic žáci nenaučili? To o našich druháčcích  rozhodně neplatí.

 Do školy se vrátili nadšení s chutí do práce. Brzy začali někteří tesknit po nové výuce na počítačích. Distanční výuka děti bavila. Naplánovali jsme si hodinu Prvouky  na přání dětí  na počítačích, tentokrát naživo. Dnešní téma “Odkud teče voda do domácností”. Shlédnout video a zároveň odpovídat na kvízové otázky zvládli hravě,(Není nic názornějšího než reportáž ze skutečné úpravny vody). Kdo ze společného sledování všemu neporozuměl, mohl si pustit podruhé i po třetí a třeba jen  tu nesrozumitelnou část.I kvízové otázky mohl každý opakovat, dokud je všechny nesplnil bezchybně. V klasické výuce něco nemyslitelného, (paní učitelku si znovu pustit nemůžou). Každý podle svého tempa práce. Pak vyřešit únikovou hru (zkoušet to můžeš kolikrát chceš, případně je tu s nápovědou paní učitelka) a je čas dokázat, co jsme si zapamatovali. Úkol zněl, popsat obrázek na obrazovce. Každý si  vybral, co mu více vyhovovalo. Jedni do obrázku vložili popisky s šipkami, jiní nahráli svůj proslov, další vložili textová pole s vysvětlením a obrázky. Ještě vše zkontroluje paní učitelka ve svém teacher’s prostředí. Pochválí ty, co uspěli, dovysvětlí nejčastější chyby. Samozřejmostí pro druháčky už bylo přihlášení do aplikace, rozkliknutí odkazů, práce v jednoduchém editoru. Nikomu už nepřipomínám, že nevkládáme celé jméno, to už dávno víme z distančního výuky. Chováme se na internetu bezpečně. Rychlejší ještě stihli i dobrovolný úkol. Všechny úkoly jsou stále přístupné i z domu, přece pracujeme on-line! 

Zvládli byste to také?

Milé děti,

dnešní hodina Čs.

  1. Otevři si tento odkaz a počkej, až se připojí všichni.  Video
  2. Už vše potřebné víš, vyřeš únikovou hru Úniková hra o vodě
  3. Zpracuj projekt. Na odkazu najdeš obrázek z učebnice, vepiš do něj, co vše o obrázku víš. Můžeš měnit barvičky, dokreslovat, vkládat další obrázky… (Popiš jej) Projekt
  4. Pokud ti zbyl čas a chceš se dozvědět víc, zde najdeš více informací Pro zvídavé

Užij si dnešní učení, těším se na zpracované obrázky.

Tvoje učitelka O:)

Mgr. Ivona Ožanová, 2.B